Casele de pariuri și ligile de fotbal : un parteneriat amenințat de modificări legislative
Ultimele săptămâni au adus în atenția iubitorilor pariurilor sportive schimbări legislative care vor modifica nivelul de impozitare. Dar nu doar jucătorii vor fi afectați de aceste creșteri de impozite. Multe case de pariuri sunt sponsori oficiali ai unor competiții sportive sau cluburi din România. Scăderea încasărilor operatorilor care organizează jocuri de noroc se va reflecta negativ și asupra ajutorului oferit sportului românesc.
FCSB este unul din principalele cluburi din Liga 1, care are ca sponsor oficial o casă de pariuri sportive: Betano – un operator cunoscut și apreciat în domeniul jocurilor de noroc.
Sponsorii cluburilor de fotbal din România
Circa un sfert din echipele de fotbal din prima ligă au pe lista sponsorilor o casă de pariuri, dar și primele 3 competiții naționale de fotbal din România : Liga 1, Liga 2 și Cupa României , beneficiază de sponsorizarea oferită de trei case de pariuri. De asemenea, echipele naționale de seniori și de senioare și U21 sunt sponsorizate tot de firme din domeniul jocurilor de noroc.
Iată ce sponsori cunoscuți din lumea jocurilor de noroc au cluburile sportive din liga 1 și 2 din România :
Club sportiv | Sponsor principal |
FCSB | Betano |
CSU Craiova | Betano |
Rapid București | Superbet |
UTA | Efbet |
U Cluj | Superbet |
Dunărea Călărași | Fortuna |
De fapt, Liga 1 din România depinde enorm de ajutorul financiar oferit de pariuri casele de pariuri. Cluburile se bazează pe sprijinul sponsorilor pentru viitoarele competiții din sezonul 2022-2023. Sunt tot mai puține echipele care nu au ca sponsor o companie din domeniul gambling-ului și care nu poartă pe tricouri siglele unor cunoscute case de pariuri.
Una din excepții este Sepsi Sf. Gheorghe, care a realizat peste 3 milioane de euro venituri din publicitate și alte sponsorizări, fără să aibă ca partener oficial o companie din domeniul jocurilor de noroc.
Competițiile faimoase ale fotbalului românesc, Liga 1, Liga 2 și Cupa României, beneficiază și ele de sponsorizări venite din partea unor case de pariuri, de asemenea și naționalele de seniori și senioare, echipa masculină U21, sunt susținute de companii din zona jocurilor de noroc.
Competiția sportivă | Sponsor |
Liga 1 | Superbet |
Liga 2 | Casa Pariurilor |
Cupa României | Betano |
Naționala masculină | Fortuna |
Naționala feminină | Fortuna |
Gino Iorgulescu de la Liga 1 de fotbal a confirmat parteneriatul semnat cu Superbet, unul din cei mai cunoscuți operatori din industria jocurilor de noroc din România. Președintele LPF este ferm convins că această sponsorizare va aduce beneficii și va ridica nivelul competițional al primei Ligi din România.
De asemenea, Cupa României are ca sponsor principal Betano, un operator european de marcă din industria de pariuri sportive și un cunoscut cazinou online. Parteneriatul cu Betano este semnat pe durata a trei sezoane competiționale, perioadă în care operatorul va avea și calitatea de naming sponsor al competiției. Cupa României va purta și numele de Betano!
Având în vedere importanța acestor sponsorizări pentru evoluția sportului românesc și susținerea cluburilor, sperăm că aceste parteneriate nu vor fi afectate negativ de noile modificări ale impozitelor și taxelor de licență ce urmează să fie impuse operatorilor care organizează jocuri de noroc.
De ce sunt importante aceste sponsorizări
Marile cluburi sportive generează milioane de euro lunar, dar este important să nu uităm una dintre cele mai importante surse de venit pentru ele: sponsorizările. Printre marii sponsori din lumea sportului se numără companiile de jocuri de noroc, care injectează o sumă mare de bani în cluburi. Ei, la rândul lor, folosesc acești bani în moduri multiple, cum ar fi semnarea de jucători noi sau remodelarea stadionului lor.
Cu mai multe sau mai puține controverse în funcție de caz, adevărul este că firmele de jocuri de noroc au reușit în multe locuri să relanseze atât sportul profesionist, cât și cel amator. Aceste companii își dedică o mare parte din venituri subvenționării multor echipe cu sponsorizări suculente, fenomen care nu poate fi ignorat atunci când se evaluează starea sportului de astăzi.
Competițiile de elită – marii beneficiari
Un număr mare de ligi sportive, precum și cluburile lor, identifică operatorii de jocuri de noroc ca buni parteneri de afaceri. Această relație comercială este reciproc avantajoasă, deoarece cluburile sau ligile respective generează venituri, în timp ce companiile de jocuri de noroc au oportunitatea de se face cunoscuți în rândul a milioane de potențiali clienți.
Companiile de jocuri de noroc au profitat de această ocazie și s-au impus ca sponsori, din mai multe motive. Multe firme s-au făcut cunoscute în țări în care nu aveau prea multă tradiție. Sponsorizările au ajutat cluburi aflate în dificultate să își continue activitatea competițională.
Doar privind tricourile și reclamele echipelor de fotbal, găsim un punct comun: companiile de jocuri de noroc au devenit esențiale pentru aproape fiecare club. De fapt, conform UEFA, companiile de jocuri de noroc și pariuri sportive reprezintă 19% din sponsorizările pe care echipele de top ale Europei le obțin. Fotbalul este sportul de referință, dar am putea spune același lucru și despre baschet și multe alte sporturi, precum tenisul. Chiar jucători implicați în sporturi individuale beneficiază azi de sponsorizări din partea unor case de pariuri.
Tendințe în lume
Este foarte cunoscut faptul ca sporturile pe tărâm american au o legătură strânsă cu companiile de jocuri de noroc, iar majoritatea ligilor din USA au o astfel de relație comercială. Una dintre ultimele ligi care a încheiat acest tip de sponsorizare a fost NFL, care în aprilie 2022 a anunțat încheierea unor contracte cu trei companii de jocuri de noroc. Această sponsorizare va oferi ligii milioane de dolari ca profit/
În fotbalul european, cluburile pariază și pe această modalitate de a genera venituri. Diverse cluburi din ligile germane, engleze și portugheze semnează de ani de zile acorduri comerciale cu diferite companii care organizează jocuri de noroc. De fapt, în Anglia, ofertele cu companiile de jocuri de noroc au o vechime de sute de ani și sunt considerate ca parte a culturii populare a țării. În 2020 a existat un caz interesant, Brighton & Hove Albion a fost singura dintre cele 20 de echipe din Premier League care nu avea niciun acord semnat cu companiile de jocuri de noroc.
Între timp, în Spania, fenomenul este mai recent, dar nu mai puțin intens în ceea ce privește importanța sa. În urmă cu câțiva ani, echipele profesioniste au început să aibă probleme în a găsi sponsori capabili să țină pasul cu cerințele marilor echipe precum FC Barcelona și Real Madrid.
Viitorul va demonstra că legătura dintre sport și sponsorii din domeniul gambling-ului este una pozitivă, care aduce beneficii deosebite de ambele părți.
Customer Reviews
Thanks for submitting your comment!